IVECO BUS potvrzuje své vedoucí postavení v oblasti vozidel s alternativním pohonem a rozšiřuje svou nabídku udržitelných vozidel pro městskou dopravu o novou generaci hybridních autobusů, které jsou k dispozici ve verzích na zemní plyn a obnovitelné palivo XTL. Model URBANWAY kompatibilní s biometanem, první model v nabídce IVECO BUS, který využívá tuto technologii, je k vidění na veletrhu EuMo 2022 v Paříži – Porte de Versailles (hala 4, stánek H26) od 7. do 9. června.
Tato nová generace hybridního modelu URBANWAY přináší úsporu paliva 16 % ve srovnání se standardní dieselovou verzí a snížení emisí CO2 až o 19 % spolu s výrazným zlepšením celkových nákladů na vlastnictví.
Paříž, 7. června 2022
IVECO BUS rozšiřuje svou nabídku pro městskou dopravu o novou generaci hybridní technologie pro své řady URBANWAY a CREALIS, která přináší výrazné snížení nákladů na energii a emisí CO2 ve srovnání s předchozími generacemi a zároveň optimalizuje celkové náklady na vlastnictví. Jedná se o součást strategie, kterou jako lídr v oblasti alternativních pohonů, přijal IVECO BUS za cíl řídit přechod na energetiku prostřednictvím kombinace technologií, které zákazníkům poskytují výběr řešení podle požadavků jejich úkolů a provozu.
IVECO BUS představuje kompletní řadu nízkopodlažních městských autobusů s hybridní technologií nové generace, které jsou k dispozici ve verzích na zemní plyn a obnovitelné palivo XTL. Díky tomuto novému přírůstku nabízí nyní portfolio výrobků pro městskou dopravu výběr z následujících modelů:
- 12metrové standardní a 18metrové kloubové modely URBANWAY vybavené motorem Cursor 9 ve verzi Diesel a XTL.
- 10,5 a 12 a 18metrové modely URBANWAY s motorem Cursor 9 na zemní plyn.
- 12 a 18metrový model CREALIS ve verzi Diesel, XTL a zemní plyn.
Dodávky hybridních modelů URBANWAY ve verzi 12 a 18 metrů začnou koncem roku.
IVECO BUS rozšiřuje hybridní technologii nové generace také na svůj model CROSSWAY Low Entry, který je poprvé k dispozici ve verzích na zemní plyn a obnovitelné palivo XTL, aby místním orgánům a provozovatelům dopravy nabídla další řešení pro snížení jejich uhlíkové stopy. Model IVECO BUS CROSSWAY LE HYBRID byl již předložen do výběrového řízení v roce 2022, přičemž dodávky budou zahájeny v prvním čtvrtletí roku 2023.
„S naším novým hybridním řešením využíváme naše rozsáhlé zkušenosti s hybridními autobusy, o čemž svědčí více než 2 500 kusů prodaných prostřednictvím našich značek IVECO BUS a HEULIEZ a naše vedoucí postavení v technologii zemního plynu,“ vysvětluje Stéphane Espinasse, IVECO BUS Head of Sales and Products. „Výsledkem je nová generace hybridních autobusů, která využívá výhod zemního plynu k dalšímu zlepšení udržitelného výkonu našich hybridních modelů URBANWAY a CREALIS. Našim zákazníkům nabízíme portfolio řešení udržitelné mobility s energetickým mixem, který odpovídá specifickým potřebám jejich misí, s osvědčenými technologiemi, které přinášejí vynikající celkové náklady na vlastnictví.“
Krok vpřed v udržitelnosti a ziskovosti
IVECO BUS úzce spolupracoval na vývoji elektrického pohonu s globální technologickou společností Voith. Představuje 48V hybridní řešení vyvinuté společností Voith pro novou převodovku DIWA NXT a osvědčený motor Cursor 9. Převodovka DIWA NXT je kombinována s výkonným modulem elektrické rekuperace o špičkovém výkonu 35 kW, který funguje jako startér a generátor pro rekuperaci kinetické energie akumulované během zpomalovacích a brzdných fází, s vysokoenergetický akumulátorem LTO (48 V) umístěným na střeše. Akumulátor je schopen dodávat 25 kW během startovacích fází, aby se motor Cursor 9 mohl rozběhnout.
Nové řešení je také vybaveno funkcí Stop & Start, která se aktivuje automaticky bez zásahu řidiče a nabízí uživatelům a obsluze řadu výhod. Eliminuje hluk a vibrace, což vede k většímu pohodlí cestujících, obyvatel a chodců na autobusových zastávkách a dále zlepšuje úsporu paliva.
Díky těmto vlastnostem přináší nová generace modelu URBANWAY Hybrid úsporu paliva 16 % ve srovnání s nehybridní verzí, což je důležitá výhoda v době, kdy se místní úřady a provozovatelé potýkají s rostoucími náklady na energii. Toto hybridní řešení na obnovitelné palivo jim navíc umožňuje snížit emise CO2 až o 19 %.
Jednodušší konstrukce tohoto hybridního řešení nové generace, které neobsahuje nákladné vysokonapěťové komponenty, spolu s úsporou nákladů na palivo výrazně snižuje celkové náklady na vlastnictví ve srovnání s předchozími plně hybridními technologiemi.