Vysoké Mýto, 26. září 2017
Letošní ročník soutěže International Bus & Coach (IBC), která se konala koncem června 2017 v Mnichově a v níž se střetli čtyři přední evropští výrobci, byla poprvé věnována nízkopodlažním autobusům.
Soutěžící autobusy po pět dní absolvovaly řadu náročných testů pod dohledem mezinárodních novinářů, kteří tvořili porotu.
Jako nejlepší ze všech soutěžících vozů byl díky své pohonné soustavě, ovladatelnosti, komfortu a celkovým provozním nákladům zvolen Crossway LE. Vůz IVECO BUS Crossway Low Entry bude vystaven na výstavě autobusů Busworld Kortrijk.
Důraz na komfort a snadný nástup a výstup
Porota velmi ocenila komfort vozu Crossway Low Entry – na pracovišti řidiče i v prostoru pro cestující.
Crossway LE nabízí optimální přístup do vozu a umožňuje rychlý pohyb cestujících především díky širokým dveřím (1 200 mm) a části se sníženou podlahou (2 547 mm). Verze IBC nabízí optimální tepelný komfort, sedadla pro 43 cestujících a prostor pro vozíčkáře. Členové poroty zvláště ocenili komfort při jízdním testu na meziměstských trasách.
Pracoviště řidiče v Crossway, již dříve oceňované profesionály jako „nejlepší ergonomický prostor pro řidiče“, je nyní ještě komfortnější díky prodlouženému přednímu převisu karoserie o 10 cm. Ergonomie pracovního prostředí řidiče byla také vylepšena o přístrojový panel v novém stylu.
Exklusivní motor s HI-SCR zaručuje vyšší rentabilitu
Pokud jde o pohonnou soustavu, na mezinárodní členy poroty udělal velký dojem výkon a spolehlivost motoru a automatické převodovky.
Verze motoru Euro VI řady Crossway, které byly již dříve známé svou spolehlivostí, výkonem a nízkou spotřebou paliva, nabízejí nyní vyšší zdvihový objem, který se promítá do vyššího výkonu a točivého momentu, přičemž spotřeba paliva je nižší. Vůz IVECO Crossway LE dokonale splňuje potřeby příměstské osobní dopravy a zákazník má na výběr ze dvou motorů – Tector 7 a Cursor 9 – s výkonem od 286 do 360 HP.
Exklusivní technologie HI-SCR optimalizuje spalování, protože motor pracuje na základě sání čerstvého vzduchu. Nižší emise škodlivých látek jsou pak zaručeny systémem čištění výfukových plynů za motorem, bez potřeby recirkulace výfukových plynů, což přináší podstatnou výhodu ve formě nižší hmotnosti vozu a kompaktnosti, která usnadňuje údržbu.
Porota zvláště ocenila flexibilitu motoru 360 HP Cursor 9 v kombinaci s 6stupňovou automatickou převodovkou ZF Ecolife, která nabízí pohodlnou a příjemnou jízdu.
Efektivní z hlediska nákladů
Porota IBC si také všimla optimalizovaných celkových provozních nákladů, především díky dlouhým intervalům na údržbu, sníženým nákladům a nižší spotřebě paliva, a též kvality systému čištění výfukových plynů a efektivity filtru pevných částic.
Wolfgang Tschakert, předseda poroty IBC, shrnul hodnocení takto: „Celkově nás koncept Crossway přesvědčil: kombinuje v sobě spoustu výhod s atraktivními podmínkami. Soutěž má důstojného vítěze – Crossway LE prokázal minimum slabin a mnoho předností.“
Premiant Crossway
Řada Crossway, včetně verze Low Entry, je ve své kategorii lídrem na trhu s téměř 30 000 vozy nasazenými do provozu po celé Evropě a s vysokými prodeji ve Francii, Itálii, Německu, Rakousku a České republice. Je nesmírně oblíbená jak u soukromých dopravců, tak u klíčových dopravních společností a zákazníků provozujících velké flotily, jako je například Deutsche Bahn s více než 1 000 autobusů Crossways. Tato úspěšná řada se vyrábí ve Vysokém Mýtě, nejvýznamnějším evropském závodě na výrobu autobusů se 120letou tradicí.
Sylvain Blaise, viceprezident IVECO zodpovědný za celosvětovou působnost společnosti IVECO BUS, prohlásil: „Crossway je mimořádně úspěšný od samého počátku výroby, ovšem v prvé řadě je úspěchem našich zákazníků, kteří si vybrali řadu Crossway jako nejlepší řešení pro své podnikání. Je nám velkou ctí, že po pětidenních náročných testech, které jasně prokázaly kvality Crossway LE v podmínkách reálného provozu, přebíráme dnes od zástupců mezinárodního odborného tisku toto ocenění.“