Praha, 22. listopadu 2016
Nový zájezdový autobus z Vysokého Mýta byl poprvé představen v České republice na veletrhu Czechbus 2016. Hlavními přednostmi nového Evadysu jsou bezkonkurenční všestrannost a provozní výnosnost. Dispozičně je Evadys propojením mezi modely Crossway a Magelys, a doplňuje tak kompletní řadu zájezdových autobusů Iveco Bus.
Nový Evadys o délce 13 m s motorem Cursor 9 400HP a s převodovkou Voith, který se vyjímal na stánku Iveco Bus, byl speciálně navržen tak, aby splňoval nároky regionálních a celostátních linek, stejně jako nároky turistické dopravy na krátké a středně dlouhé vzdálenosti. Konstrukčně vychází z modelu Crossway, díky vyšší podlaze však nabízí až o 3 m3 větší úložný prostor.
Kromě nového Evadysu byl na vnitřní expozici vystaven i 13metrový autobus Crossway Low Entry City s dieselovým motorem Cursor 9 vyrobený pro Dopravní podnik hlavního města Prahy, který bude sloužit k přepravě cestující veřejnosti na lince Airport Express mezi pražským Hlavním nádražím a Letištěm Václava Havla. Autobus má speciálně upravený interiér pro přepravu většího množství zavazadel. Kromě plnohodnotné klimatizace interiéru nabídne cestujícím také možnost bezkontaktní platby, USB zásuvky nebo WiFi připojení.
Na vnější expozici Iveco Bus předvedl širokou produktovou řadu autobusů s motory splňujícími emisní normu Euro VI:
- URBANWAY 12 m , Cursor 8 CNG
- CRW LOW ENTRY LINE 12 m, Tector 7
- CROSSWAY LINE 12 m, Tector 7
- CROSSWAY PRO 13 m, Cursor 9
- MAGELYS PRO 12,2 m, Cursor 9
- HEULIEZ BUS GX137 9,52 m, Tector 7
a Daily 65C, Daily 70C s karosářskou nástavbou v turistickém provedení minibus.
Značce Iveco Bus se v České republice nadmíru daří. V současné době je Iveco Bus jedničkou na trhu v počtu registrovaných vozidel kategorie M2 + M3 v České republice, s tržním podílem 29,4 %. S tržním podílem 48,34 % má Iveco Bus dominantní postavení i na Slovensku, kde je rovněž jedničkou na trhu.
V roce 2015 vysokomýtský závod překonal historický výrobní rekord, když vyrobil celkem 3728 autobusů. Na celkovém výsledku v loňském roce se podíleli zejména vozidla Crossway, které jsou nejúspěšnějším meziměstským autobusem současnosti.
Rekordní počet prodaných autobusů tohoto typu dokazuje, že si zákazníci cení jejich kvality, spolehlivosti a optimalizovaných provozních nákladů.
V říjnu byla společnost Iveco Czech Republic, a. s. oceněna jako podnik roku v autoprůmyslu podle Sdružení automobilového průmyslu. Soutěž Sodexo Zaměstnavatel roku 2016 vyhodnotila Iveco Czech Republic jako 10. nejlepšího zaměstnavatele do 5 000 zaměstnanců v celé zemi.
Nový Evadys: Univerzální řešení pro váš profit
Nový Evadys byl speciálně navržen tak, aby uspokojoval rostoucí nároky regionálních a celostátních linek, stejně jako nároky turistické dopravy na krátké a středně dlouhé vzdálenosti – nároky zaměřené na špičkové služby kombinované pro linkovou i zájezdovou dopravu.
Jednoduše řečeno, nový Evadys je ideálně přizpůsobený cestám s častými zastávkami, pro něž se méně hodí klasické turistické zájezdové autobusy, ale které jsou zároveň dost dlouhé na to, aby vyžadovaly dokonalý výkon a komfort pro cestující.
Nový Evadys se vyrábí v České republice v závodě Iveco Bus Vysoké Mýto, kde se nedávno připojil k řadě vozů Crossway, kterých zde bylo od otevření montážní linky v roce 2006 vyrobeno už přes 28 000 kusů. Nový vůz Evadys doplňuje luxusní segment kombinovaných linkových/zájezdových autobusů, které vedle vyššího výkonu a komfortu vyžadují i velkou kapacitu zavazadlového prostoru.
Díky svému původu se nový Evadys může pochlubit stejnými rozměry jako Crossway: dvěma délkami (12 m a 12,96 m), šířkou 2,55 m a výškou 3,46 m (s klimatizací). Nabízí i stejné přednosti z hlediska snadného ovládání, ergonomicky řešeného pracoviště řidiče, aktivních a pasivních bezpečnostních systémů (ABS, ASR, ESP, LDWS, R66.02) a spolehlivosti. Nový Evadys přináší také zvýšený komfort díky vylepšené aerodynamice a dvouhmotovému setrvačníku, který snižuje míru hluku a vibrací, a v této třídě je vysoce ceněný. Tyto přednosti, spolu s antikorozní úpravou karoserie ponořením v kataforetické lázni pro zajištění její dlouhověkosti, zaručují vysokou zůstatkovou hodnotu vozu.
Výkonnější a všestrannější motor pro nový Evadys využívá výkonovou verzi 400 HP motoru Cursor 9 s možností výběru mechanické, robotizované či automatické převodovky.
S podlahou ve výšce 1,142 mm nad zemí je nový Evadys ideálním zájezdovým autobusem Iveco Bus pro dopravu na středně dlouhé vzdálenosti, a tvoří tak mezistupeň meziměstského vozu Crossway s normální výškou podlahy (860 mm) a zájezdového vozu HD Magelys se zvýšenou podlahou (1 400 mm).
Zavazadlové schrány nového Evadysu nabízí v průměru o 3 m3 více prostoru než Crossway. Dveře zavazadlových schrán jsou snadněji ovladatelné, zavěšené na pantografech s centrálním zamykáním.
Nový Evadys vyniká také svým komfortem, standardně je vybaven dvojitými skly, vylepšenou izolací a na přání nabízí možnost sedadel vyšší kvality (model Spacio). Ke standardní výbavě rovněž patří výdechy klimatizace samostatné pro každého cestujícího, nepřímé LED osvětlení v prostoru pro cestující a elektricky ovládané okno řidiče. Mezi možnosti na přání patří lednička zabudovaná do palubní desky, kávovar, kuchyňka, LCD monitory, USB zásuvky a wi-fi.
K dispozici jsou tři typy dveří, z nichž lze vybírat pro potřeby různého uspořádání sedadel: jednokřídlé střední dveře v případě WC umístěného uprostřed, dvoukřídlé střední dveře s dostatkem prostoru pro plošinu pro vozíčkáře a jednokřídlé zadní dveře, které umožňují maximální využití zavazadlových schrán s rekordní velikostí 10,2 m3, jež spolu s 1,8 m3 objemu vnitřních zavazadlových košů dávají celkem 12 m3 zavazadlového prostoru (u modelu o délce 12,96 m).
Je možné si vybrat z 15 různých uspořádání sedadel, což z nového Evadysu činí ideální víceúčelový zájezdový autobus.
Nový Evadys je jediný model na trhu s DNA vozu Crossway a zkušenostmi vozu Magelys. Je skutečným šampiónem z hlediska všestrannosti provozu jak v pracovní dny, tak o víkendech – je výkonnější, pohodlnější, poskytuje větší zavazadlové prostory než linkový autobus, ale je i kompaktnější, umožňuje snadnější nástup a má menší hmotnost – tedy i menší spotřebu paliva, než turistický autobus třídy HD, přičemž nabízí vyšší užitečné zatížení.
Je vybavený motorem Cursor 9 o výkonu 400 HP, tedy stejně silným motorem jako Magelys. Exklusivní technologie HI-SCR, která se obejde bez recirkulace výfukových plynů (EGR), a tudíž i bez rizikové regenerace filtru pevných částic za vysokých teplot, maximalizuje výkon motoru, přitom však snižuje škodlivé emise, a tím přispívá ke zlepšování životního prostředí. Úspornost motoru Cursor 9 je u dopravců velmi oceňována a spolu s delšími intervaly údržby přispívá k velmi atraktivním celkovým provozním nákladům, které jsou nejlepší ve své třídě.